Quote:
Originally Posted by gustavf
Jeg tror det er en grunnleggende misforståelse her at dette skal registreres direkte inn i i selvangivelsen, på lik linje informasjon fra lønns- og trekkoppgave eller bankinnskudd. Dette er snakk om å kontrollvirksomhet.
Gitt en situasjon der: - Skatteetaten finner en bonuskonto registrert i ditt navn.
- Flyselskapet har sendt all kommunikasjon om kontoen til din mailadresse på jobb.
- Mesteparten av bonuspoengene er opptjent på reiser i ukedagene fra Oslo til Stockholm og Paris.
- Bonusuttakene er for to personer fra Oslo til Hawaii og Oslo til Kanariøyene.
Vi kan vel være enige om at dette, i det minste, gir en mistanke om at du har brukt bonuspoeng opptjent i jobbsammenheng til private reiser. Hvis man i tillegg finner, etter ytterligere undersøkelse:
- Flere av dine kredittkort er brukt på de stedene som reisene er foretatt til.
- Billetten til Hawaii er utstedt på ditt og din kones navn.
- Kredittkortene dine er brukt på alle stedene som det er reist til.
- Du har levert reiseregning som passer med de fleste turene med poengopptjening.
- Schengen-registrene viser at du har vært ute av landet de dagene turen til Hawaii var.
- Kredittkortet ditt er brukt til å betale skatter og avgifter for de to bonusturene.
Da kan du, selvfølgelig, hevde at dette ikke er ditt bonuskort, men jeg tror du har en dårlig sak.
|
Noe sier meg at staten må ha tilgang til mer enn EB databasene for å finne ut alt dette. Men ingen ting fotundrer meg i den siste sovjet stat