View Single Post
Old 06-03-2013, 23:05   #6
FestiVal
ScanFlyer Blue

Default Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Jeg tror det er en grunnleggende misforståelse her at dette skal registreres direkte inn i i selvangivelsen, på lik linje informasjon fra lønns- og trekkoppgave eller bankinnskudd. Dette er snakk om å kontrollvirksomhet.

Gitt en situasjon der:
  • Skatteetaten finner en bonuskonto registrert i ditt navn.
  • Flyselskapet har sendt all kommunikasjon om kontoen til din mailadresse på jobb.
  • Mesteparten av bonuspoengene er opptjent på reiser i ukedagene fra Oslo til Stockholm og Paris.
  • Bonusuttakene er for to personer fra Oslo til Hawaii og Oslo til Kanariøyene.

Vi kan vel være enige om at dette, i det minste, gir en mistanke om at du har brukt bonuspoeng opptjent i jobbsammenheng til private reiser. Hvis man i tillegg finner, etter ytterligere undersøkelse:
  • Flere av dine kredittkort er brukt på de stedene som reisene er foretatt til.
  • Billetten til Hawaii er utstedt på ditt og din kones navn.
  • Kredittkortene dine er brukt på alle stedene som det er reist til.
  • Du har levert reiseregning som passer med de fleste turene med poengopptjening.
  • Schengen-registrene viser at du har vært ute av landet de dagene turen til Hawaii var.
  • Kredittkortet ditt er brukt til å betale skatter og avgifter for de to bonusturene.

Da kan du, selvfølgelig, hevde at dette ikke er ditt bonuskort, men jeg tror du har en dårlig sak.
Noe sier meg at staten må ha tilgang til mer enn EB databasene for å finne ut alt dette. Men ingen ting fotundrer meg i den siste sovjet stat
FestiVal is offline   Reply With Quote