View Single Post
Old 06-03-2013, 21:07   #1
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Ut i fra dette har du ennå ingen mulighet til å vite hvorvidt det er jeg som privatperson som betaler - eller om det jeg som betaler med et kredittkort som firmaet har gitt meg. Reisemønster er jeg sterkt tvilende til kan brukes til identifisering.
Videre når en billett kjøpes gjennom et reisebyrå er det kun de 4-5 siste siffrene i kortnummeret som sendes videre til flyselskapet og denne informasjonen lagres ikke i Bonus Registrene.
Men hva med mitt forslag? Bedriftene må registrere eventuell bonusopptjening, som jeg ikke kan skjønne annet enn at f.eks. kan realiseres gjennom en enkel tilpasning av reiseregningsskjemaer. Da er det ikke behov for å sjekke kredittkort osv., bedriften har personnummeret til sine ansatte, og bonuspoeng kan innrapporteres via lønns- og trekkoppgaven som med alt annet av oppgavepliktige forhold. Da unngår man alt av byråkrati rundt registrering av poeng opptjent privat osv.

@Diett: Bare vi er enige om at det er noe helt annet (og ikke er relevant i diskusjonen) så er det greit for meg, for diett er altså ikke noe ekstra man får fordi man reiser i arbeidets medfør (men skal dekke reelle utgifter).
TOS is offline   Reply With Quote