View Single Post
Old 08-02-2013, 13:28   #191
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Wideroe skal selges

Quote:
Originally Posted by Frequent Traveller View Post
Jeg prövde ä portrettere en type spekulant-figur - en YUP'pie - som offisielt sier han önsker ä kjöpe WF fordi oppriktig talt han er prima facie interessert i ä medvirke politisk og transport-ökonomisk (via WFs ressurser) for ä desenklavere sekundaere destinasjoner i Nord-Norge og som kummunikerer via Media med noe à la "transport Kirkenes-Stavanger skal ikke ta lengre tid enn BGO-OSL" - vkslvs "samtlige destinasjoner i Nord-Norge skal minst ha seks frekvenser til/fra BGO, TRD OG SVG" - (mens egentlig han er kun interessert i merverdien som blir igjen i hans lomme - cash - efter umiddelbart videre-salg av WF til RYR eller EZY, DLH et alias ...). Var ord-valget mitt misledende ?
Hvis du setter deg litt inn i hvordan anbuds-/FOT-rutene fungerer her i landet så vil du oppdage at problemstillingen din er irrelevant.
Og da har jeg ikke engang nevnt det faktum at lavprisselskapene du drar inn som (totalt urealistiske) potensielle kjøper ikke driver med regional feedselskaper, nettverk, etc. Store deler av WFs verdi ligger i hendholdsis anbudskontraktene og tilknyttningen til SAS-systemet. Dette vet en potensiell eier, og man derfor kan utelukke mange kjøpere