View Single Post
Old 10-01-2013, 17:22   #36
Tally-Ho
ScanFlyer Gold

Default Re: Norwegian nektet assisterende lege kaffe

Quote:
Originally Posted by Icenor View Post
Du har skrevet at det har vært en "mediastorm" rundt denne hendelsen, som resulterte i en beklagelse fra DY. Kan du vennligst oppgi noe referanse til den påstanden, f.eks. en nettlink eller var det bare noe du fant på?

Det eneste eksempelet av at denne saken ble blåst opp, som jeg har sett, er det første innlegget i denne tråden hvor du påstår at crewet ombord i flyet ikke tør å gi en kopp kaffe fordi de er på kontrakt.

Du tar det for gitt at det du har lest på Facebook er den hele og fulle sannheten. Jeg vet ikke nøyaktig hva som fikk vedkommende til å føle at hun ble nektet kaffe, men det var nok mest sannsynlig bare en misforståelse.

Jeg er ikke noe fan av at folk finner på falske anklager om at andre gjør en dårlig jobb, bare for å promotere sin egen agenda. Det er nok av problemer der ute å ta tak i fra før av.

Husk at luftfart er et lite miljø og når man skriver om hendelser så er det rimelig sannsynlig at de innvolverte leser det.
---
Hvis det er sånn at du var involvert personlig (noe jeg tviler på) - så kan du gi forumet den korrekte historien bak dette!
Jeg vet ikke om dette er en sann eller usann historie, men er den usann (falsk anklage) - så er det vel ingen mening når firmaet ditt beklager den - og attpåtil kompenserer legen.
Jeg skrev innledningsvis at dette var en FILLESAK, men registrerte at den skapte stor debatt i sosiale medier.

Dette er en typisk "ikke-sak" som blir blåst opp til proporsjoner grunnet klønete behandling.
Og -JA - jeg holder fast i at dette neppe hadde skjedd med et skandinavisk crew, og min personlige mening er at disse involverte ikke klarte å "lese" mellom linjene i instruksverket sitt. Kanskje en kulturell greie?

Det er ok at du går i forsvar for spanske, innleide kontraktskolleger i DY - men min agenda er vel egentlig bare å belyse en mulig effekt ut av det å ha på folk på kontrakter - som er redde for å gjøre feil som gjør at kontrakten kan termineres - for det er vel det som har skjedd her, i denne latterlige saken. Du kan også få lov å tolke det som et innlegg for å ta vare på norske arbeidsplasser (og deres verdi) - også din egen!

Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote