Quote:
Originally Posted by Dag Viking
Så vidt jeg har sett av diverse rapporter og tråder er det svært få som betaler noe særlig penger av egen lomme for komfort i luften, men hotellstandarden er det aldri noe å si på. Kanskje derfor så få flyselskap som har hatt komfort som "forse" har klart seg (nå sist Virgin America i motvind), det er en vanskelig bransje å selge på noe annet enn pris.
|
Hvis du med å betale for komfort mener andre selskaper i økonomiklassebillett, så svarer du vel på din egen kommentar. Dersom det er snakk om å kjøpe seg opp til økonomi ekstra eller business, så snakker vi om helt andre priser. Resepten på å kjøpe economy med
SAS o.l. for å bruke poengene til oppgradering ser vi vel at også feiler (en tur i seg selv gir ikke nok poeng til dette, men man selvsagt hente ut ekstrapoeng via kredittkort).
Analogien til bilinteresserte er vel også litt feil. Det som kanskje er tilfellet er at flyinteresserte legger mer penger på flyreiser totalt sett, eller kanskje aller helst reiser oftere enn mange andre. Det er ikke alle som er opptatte av komfort ombord (og jeg snakker ikke nødvendigvis for meg selv) men heller det å fly som sådan. Vi har jo folk her på forumet som er veldig flyinteresserte og som kan mer om fly enn de fleste jeg kjenner som "samler" på flyplasser i Storbritannia, og de guttene reiser ikke med max komfort som målsetting. Så flyinteresse kan vel være så mangt.