Quote:
Originally Posted by Dag Viking
Det er en helt ærlig sak å velge billig over hele linja, og jeg tror egentlig jeg fikk bekreftet det jeg hadde en mistanke om. Selv om folk er flyinteresserte, er det mye mer "normalt" å bruke mye penger på hotell enn på flyreisen. Dette tror jeg gjelder både her på forumet og ellers. Så vidt jeg har sett av diverse rapporter og tråder er det svært få som betaler noe særlig penger av egen lomme for komfort i luften, men hotellstandarden er det aldri noe å si på. Kanskje derfor så få flyselskap som har hatt komfort som "forse" har klart seg (nå sist Virgin America i motvind), det er en vanskelig bransje å selge på noe annet enn pris. Nettopp av den grunn har jeg god tro på at Norwegian Longhaul kommer til å klare seg godt, selv med tøff konkurranse.
Når det gjelder prisene som ble frigitt nå ved salgsstart kan det tenkes at de ikke er helt representative for fremtiden. Hadde jeg vært Kjos, hadde jeg lagt ut en høyere prosentandel 999,- billetter enn jeg ellers ville gjort for sommerferien neste år. Dette for å få litt god pr i starten, kunder som faktisk klarer å få billetter til annonsert pris, og få sure miner. Synet på Kjos som mannen som gir Norge billige flybilletter, befester seg bare mer og mer, og jo større kommer Kjos sine verdier til å bli.
|
Det med billig flight kontra dyrt hotell er igrunn ganske enkelt å forstå. Heller 7 dager luksus på hotell til 10k, enn 12 timer luksus i i lufta til 10k.
Lurer litt på hva du mener med flyinteresse og hva man betaler for en flybillett..? Hvis jeg tolker deg riktig så er man mer flyinteressert om man reiser på biz?
Skjønner ikke helt hva disse ala carte menyene med ost og champis eller evt. liggestoler har med flyinteresse å gjøre.
Ellers så tror jeg det er mye sant i det siste avsnittet ditt.