Quote:
Originally Posted by laurenz
Ikke nå nei. Men nå diskuteres det et scenario hvor SAS forsvinner og da må nødvendigvis andre overta. Det du har rett i er at det da sannsynligvis er selskaper utenfor Skandinavia som vil komme inn på markedet. Så det vil være behov for de ansatte i Skandinavia også etter SAS. At vilkårene ikke vil være det samme som i SAS er vel en selvfølge da nå også SAS igjen ser ut til å ville endre på de. Men det er "hvis.. og om... og men...".
En så lenge bør vel utgangspunktet være at vi har et SAS også om 5 år.
|
---
Vilkårene i
SAS er ikke internt i bransjen sett på som oppsiktsvekkende høye lenger. Handlingsselskapets
SGH's ansatte (de på bakken) har marginalt høyere lønn enn konkurrentene. De flygende er ikke lønnsledende, og pilotene (med unntak av pensjonen) er verken best eller nest best betalt i Skandinavia!!
Det finnes altså et par andre veldrevne selskaper her hjemme med bedre betingelser - så man må ikke se seg blind på dette!
SAS er en koloss på leirføtter, og de må ha en kraftig opprydding om de skal overleve. Men det skyldes mer måten selskapet er organisert på, enn den "fantastiske" avtalen til piloter og andre.
Tally-Ho