Quote:
Originally Posted by L-1011
A330-200 med högsta startvikt borde inte ha några problem att fixa CPH- NRT- CPH.
Det finns flera bolag som uppemot 13h-14h långa flighter med A330-200.
Med facit i hand tycker iaf jag SK i slutet av 1990-talet borde ha satsat på enhetsflotta med 12-14 A330-200 som 767 replacement.
Hoppas CPH- SFO blir en succe, det vore kul.
|
Nå har jo -300 ca flere 40 seter enn -200, og det er vel hevdet at disse 40 setene mindre ikke kan forsvares ut fra noe særlig lavere innkjøpspris eller driftskostnader. A330-300 kan ikke fly med full payload på noen av dagens ruter til Asia - ihvertfall ikke hvis forholdene ikke er helt optimale.
Men; som
ESSA TWR sier så har jo
SAS allerede en "for stor" andel 340 i f.t. 330 ut fra behovet.
SAS har i dag kun 4 A330, men alle de 6 USA rutene kan uten problem flys med 330. Så ved å lease en A330 kunne dagens program blitt opprettholdt også etter at
SFO kommer inn i rutenettet. Og 2 hadde jo vært enda bedre... :-)