Quote:
Originally Posted by Wahoo
1. DY's hovedkonkurrent har til nå primært vært SAS som som er ett høykost selskap.
2. Så vidt meg bekjent er kontraktene til DY langt fra så ekstreme som FR sine.
3. DY's kontrakter er middlertidige i 2 år i.h.t. avtalen nylig inngått. Med andre ord, de vil
primært kunne bli brukt under den forestående ekspansjonsfasen. Når man ikke lenger har
ekspansjon vil man jo ikke lenger ha behov for flere piloter, og de som er på kontrakt vil gå over
i fast stilling etter kort tid.
W
|
En tar til etterretning at de ansatte ikke nevnes med et eneste ord i denne sammenhengen - jeg er litt uvant med startups i Norge - men hjemme i Seattle har vi noen - den lille kaffebaren til Howard schultz og den lille bokhandlen til Jeff Bezos.
De siste årene har jeg hatt gleden av foredrag fra disse (begge er involvert i Islandwood ut på vår lille øy) og det er interessant hvordan disse begge trekker frem og inkluderer de ansatte når de forteller om suksessen.
Men Norge er kanskje anderledes