Quote:
Originally Posted by LN-VLE
Det er ikke så mye kranglemotivasjon. Men man må klare å holde begrepene fra hverandre slik at man diskuterer samme ting. Ellers får man fort en tråd som nærmer seg 1000 postinger uten at den bringer diskusjonen videre.
Vidar
|
Jeg tror det kan diskuteres hvem som ikke klarer å holde begrepene fra hverandre.
Igjen, det skrives (egen utheving):
Quote:
Originally Posted by Vr
Men for de som er i den mottagende ende av management by fear, tap av kjøpekraft og avtalebrudd, så sier det stopp en dag.
|
Det er altså "tap av kjøpekraft" som er utgangspunktet her.
Dette forsvinner litt når Wahoo mister litt av presisjonen ved følgende svar:
(Om det er bevisst eller ubevisst må han selv svare for.)
Quote:
Originally Posted by Wahoo
Kan du utdype den? Har noen piloter i DY gått ned i lønn?
W
|
Quote:
Originally Posted by Vr
De som har jobbet der en stund har ikke engang fått lønnen sin kpi justert disse årene, så ja de har gått ned.
|
Slik jeg tolker Vr svares det altså på bakgrunn av utgangspunktet, nemlig "tap av kjøpekraft."
Vi kan godt tolke dette forskjellig, men det er ikke grunnlag for å beskylde andre for ikke å klare å holde begrepene fra hverandre.
For meg var det åpenbart at det var svekket kjøpekraft som var hovedbudskapet.