View Single Post
Old 11-09-2012, 07:06   #948
Wahoo
ScanFlyer Molded

Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Kjos sin fremlegging av virkeligheten blir litt for svart/hvitt for meg. Det finnes andre veier, men som businessmann er han selvfølgelig flink til å fremlegge sin egen vei som den beste og eneste muligheten. Så kan man jo velge å sluke det rått hvis man ønsker det. Han sitter uansett ikke på fasiten på fremtiden.
Mulig det, ofte er kompromisser det beste, men ikke alltid.

Det jeg også synes er litt merkelig ikke blir snakket om her som forklarer mye av DY's tankegang
er at Kjos faktisk har en helt ny forretningside. Ihvertfall slik jeg tolker diverse utsagn og intervjuer.

Hvis jeg fortår han riktig vil han lage en ny type flyselskap vi vel ikke har sett før.
Han vil ha longhaul med nettverk i BEGGE ender. Altså vil han fly til f.eks Bangkok med 787
og der vil han ha en flåte med 737/A320 som venter og bringer fritidsreisende videre i Asia/Australia.
Han gjør seg dermed uavhengig av nettverksselskaper og kan fly folk hvorsomhelst i verden - genialt!
Og samtidig lavpris! For å få til dette er han nødt til å ha baser i hver hub og bruke lokal arbeidskraft.
Han er også nødt til å bruke kontrakter i en oppstartsfase for å få det til..

Dette er en gigantisk ambisiøs plan, men jeg tror faktisk den er god...

W
Wahoo is offline