ScanFlyer Gold
|
Re: Sommerutfordringer for Avinor, flygeledermangel
Quote:
Originally Posted by sail4fun
"slik har vi gjort det i alle år, slik skal det gjøre i fremtiden og ingen andre kan komme med noen innspill til endringer"... er det slik ? , kan man ikke organiseres på annen måte , fordele oppgaver ? , avlaste noen oppgaver til andre kompetanseprofiler ? 200-300 timer ot. pr år for bør ikke være en spesiell stor belastning, særlig tatt i betrakning at man utfører arbeide fra -1- og samme sted.
|
Det har pågått et prosjekt de siste årene i tårnene kalt EDK (endret driftskonsept), kort sagt har dette gått ut på å fjerne LTTF (tidligere kalt assistenter) . FLL har overtatt de oppgavene LTTF hadde. Om jeg ikke husker feil har man fjernet like over 40 årsverk. Slik jeg har forstått det har dette samtidig medført at noen enheter derfor er tilført flere FLL. Men man har isolert på hver enhet spart penger.
Jeg er uenig med deg at 200-300 timer ikke er mye. Husk at dette er skiftarbeid. Dersom vi går ut fra at gjennomsnittsvakten er 7,5 timer vil dette si 27-40 ekstra arbeisdager/skift, der trolig mange er på natta og i mellomliggende helger (jobber i utganspunktet annen hver helg). Personlig kan jeg ikke fordra nattevakter, blir helt ødelagt dagen derpå..
2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN
2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV
2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS
|