Quote:
Originally Posted by dc-8-63
Vel av en eller annen LH grunn satte de opp DUS opprinnelig med A340 - blant annet til EWR - som vel ikke akkurat er "bedre" paylod-range  Men når det er sagt har jeg reist x-antall ganger med en smekkfulle LH490/491 også på "varme" Seattle dager uten at noe ble offloaded (og det er mye priority Cargo i belly fra blant annet verdens største eCommerce bedrift (i omsetning)
Så A330-300 er en utmerket maskin på SEA
|
Ser at vi er langt på viddene her, men uansett.
Vet du noe om vekten på cargoen du så? Vet du om Lufthansa måtte si nei til cargo før den evt kom til flyplassen? Hvis ikke blir observasjonene ganske verdiløse. Jeg finner mer nytte i en payload-range graf, kjente vindsystemer og faktiske avstander enn enkeltobservasjoner på tarmac
Varme i Seattle har ikke så mye å si, da flyplassen ligger nært
MSL.
SEA-
FRA er 8221km, og rekkevidde med max payload er ca 7000km.
Da må Lufthansa fly med ca 12klbs under max payload på en vindstille dag med optimal høyde og direkte rute. 100km/t vind endrer dette til kutt på ca 20klbs vestover og 5klbs østover. Betydelige kutt, men tydeligvis ikke kraftige nok til at Lufthansa prioriterer en annen flytype på ruta.
Siden det fungerer for Lufthansa, så kanskje det hadde fungert for
SAS også.
Quote:
SEA - FRA 8221 km
CPH - PEK 7214 km
CPH - SEA 7834 km
OSL - SEA 7352 km
CPH - PVG 8296 km
ARN - NRT 8192 km
ARN - BKK 8302 km
OSL - SFO 8362 km
CPH - DEN 7887 km
CPH - MIA 7859 km
|