Quote:
Originally Posted by E.N.
Takk for oppdateringen SAS CC. Jeg flyr SAS en del på business, mest innen Europa, noe intrascand og long haul kanskje 1-2 rundturer i året. Jeg er generelt sett meget fornøyd med varmmaten som blir servert, og produktet som blir levert er i mine øyne noe av det bedre innen Europa i C.
Igår kveld på DUB- CPH leverte flyvertinnen med ansvar for C og Y en fin vri. Vanligvis blir vin- og champagneflasker overlevert uåpnet til passasjeren sammen med vinglasset, men hun helte litt oppi glasset før det ble servert. Nesten som å være på restaurant 
|
Personligt kan jeg bedst lide at gå fremme på C og Y på Europaflyvninger - netop fordi jeg føler, at jeg kan levere noget mere af både vores service og mig selv i denne produktklasse. Vi har selvfølgelig vores guidelines for service og arbejdsmiljø omkring håndteringen af de forskellige oplæg. Fx anbefales det, at vores passagerer selv åbner champagne-, vin og andre flasker og dåser og selv mixer drinksene. Så oplever man det som kunde, er det altså ikke forkert gjort af flyværtinden

Da vi på nok de fleste ruter i Europa ikke har så store belæg i Business, både mixer jeg drinks og hælder vin og champagne op til vores gæster ombord i C. Og man kan stort set altid se, om det er en travl forretningsrejsende, der bare vil arbejde lidt på sin labtop og have et glas vand eller om det er et ægtepar, der skal på forlænget weekend i Paris og som nyder at hygge sig med et glas bobler og en snack og som man vil tilbyde hele molevitten med magasiner, hot towels, varm mad, vin, kaffe, dessert og avec. Og jo, efter at have prøvet Business Class hos flere af vores konkurrenter intra Europa, synes jeg, at hvis kabinepersonalet i
SAS ellers bruger alle de midler, der er til rådighed, så tilbyder vi faktisk et hæderligt C-produkt. Men jo, det er afhængig af crew og dennes "hyggelighed", der gør den største forskel