View Single Post
Old 03-04-2012, 20:00   #28
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: downgraded ist bkk

Quote:
Originally Posted by nick5000 View Post
Jeg mente ikke ikke at billettprisen skulle ha noe å si, men hva jeg faktisk forvetnet av Turkish som jeg synes er dårlig på alt bortsett fra selve flyturen. Jeg unngår vanligvis å fly TK når det ikke er så ekstremt gode tilbud som det var nå til BKK.

Hvordan er offisielle regler ang kompensasjon (fra EU?) når det gjelder downgrade?
og er det cash eller voucher man får? en 1000EUR voucher fra TK har jeg ikke så veldig lyst på.
Dette er noe som gjelder globalt og trenger ikke vaere tilknyttet til EU.

SAS for eksempel, gir deg en 1000 dollar voucher for nedgradering eller 500 USD cash. Da jeg ankom Arlanda for 3 aar siden i betalt business var de oversolgt. De spurte ikke meg (siden jeg var EBG), men jeg steppet frem og spurte hva som kunne tilbys, saa jeg ble teknisk sett ikke tvunget nedgradert.

Jeg tok 1000 dollar voucher, samt ombooking i business via Tyskland med Lufthansa. Ankom 4 timer etter original rutetid.

Det kommer helt an paa hvordan du posisjonerer deg. Mitt raad er aa vaere bestemt i en slik situasjon og ikke la flyselskapet ta kontroll paa situasjonen.

Men naar du har godtatt en form for kompensasjon/ombooking, er du rimelig SOL.

Her ville jeg selvsagt bedt om cash, ombooking i biz til PVG og videre til BKK i Biz senere dato, den dato din CX billett er.. Du har kontrakt paa IST-BKK, ingen agent har nektet deg aa booke om til IST-PVG// PVG-BKK.

Da hadde du sluppet aa kjoepe ny billett fra PVG.
Tommy777 is offline   Reply With Quote