Interessant tråd - men kanskje litt vel mange tråder i tråden etter hvert...
Må for egen del si at
TOS innlegg er de som vel avspeiler, på en balansert, gjennomtenkt og seriøs måte, hva mange av oss relativt oppegående kunder (ja, det må man få lov til å si) mener om dette. Internasjonalisering av bransjen (som i alle andre bransjer) og dårligere vilkår for en gruppe som tradisjonelt i stor grad kan ha blitt sett på som overbetalt, er en naturlig svingning av pendelen.
Og i den sammenheng synes jeg nok det er lite lurt og lite taktisk av enkelte av de flygende å bruke skremselskortet ift sikkerhet altfor mye, all den tid bransjen vel er en av de mest gjennomregulerte. Og det er et faktum at det er tryggere å fly enn noen gang - da virker "skremselskortet" litt desperat for å sikre egen posisjon helt mot hensikten.
Det jeg kanskje reagerer aller mest på er forsøkene på å gjøre det "umoralsk" å kjøpe billige flybilletter, samtidig som vi alle nyter godt av å tilhøre den delen av verden som nyter velstand i stor grad nettopp fordi de fleste i verden har lavere lønn og dårligere betingelser enn vi selv har. Speiselt når man tenker å at billige reiser (jeg snakker i hvert fall for meg selv) har gjort at det er mulig å reise mye mer, noe som kommer både flyselskaper, flyplasser, hoteller, reisemål og polske byer til gode.