View Single Post
Old 14-08-2011, 23:54   #6
*AC*
ScanFlyer Blue

Default Re: elektriske ting på fly da?

Quote:
Originally Posted by Kanon View Post
Den teorien er jeg helt enig i. Om man ikke fyrer opp en amatørradio, tror jeg det skal godt gjøres å forstyrre flyets elektronikk. Alt lages i dag for at det skal tåle store elektromagnetiske forstyrrelser. Selv brødristeren og tven skal tåle visse elektromagnetiskefelt. Jeg har brukt en GPS logger uten problem på flere flygninger uten noen adverse effekter.

Hvis det skjer noe og det gis viktige beskjeder, er det best at folk ikke sitter å hører på mp3 spilleren eller fikler med annet utstyr.
Den kritiske fasen er jo nettop under takeoff eller landing. Jeg har selv mange ganger filmet og tatt bilder under takeoff og landing og det jeg ikke har tenkt over er hvor stor skade et speilrefleks kan gjøre på meg og mine medpassasjerer om vi krasjer under takeoff eller landing. Neste gang blir det nok et mindre kamera som som sitter godt fast i hånda.
Ja jeg og har tenkt på den teorien, at det og er MINST like såviktig egentlig, for jeg skal innrømme at jeg liker ikke å høre på all sikkerhetsgreiene som kommer og liker å drømme meg bort/høre på mp3 og har tenkt på det selv, at EGENTLIG burde jeg hatt med meg dette (faktisk så var det 7åringen som sa det til meg, at dette bør du egentlig høre mamma ) jo, hu hadde et poeng der.
Men da er det jo også som du sier her, mange andre ting også, som skulle vært forbudt. Egentlig burde det være forbudt å gjøre noe som helst. "sitt rett og følg med her! Alt annet er forbudt!".
De spiller liksom veldig på dette med "elektroniske sendere" og det får det til å høres teknisk ut. :S Men jeg ser i tråden her og, at de lærde strides.
*AC* is offline   Reply With Quote