View Single Post
Old 03-06-2011, 10:46   #45
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,517
Default Re: SAS: Fremtidige IC-fly

Quote:
Originally Posted by Jamesbond_ppk View Post
Riktig gos spørsmål! Jeg synes også at det blir avgjørende. Cargo er en virkelig viktig del av alle Business Casene hos SAS, og det hadde vært fint med litt input på dette. Min forståelse er at A350 har større Cargo kapasitet i og med at flyet selv er litt større, men har noen andre detaljer / meninger på dette?



Helt enig, og jeg føler også at det hadde vært bedre med flere destinasjoner og småere flyer enn motsatt. Men hvis vi inkluderer Cargo aktiviteter i tenkeprossesen, er din konsklusjon fortsatt det samme?
Kabinbredden er 10cm større i A350 en 787, Landingshjul tar ca samme plass og drivstoff lagres i vingene Dermed er antakelig cargo kapasiteten i volum rellativt lik, på sammenliknbare modeller. Begge modeller har en rekkevidde som er betydelig lenger en de rutene SAS oppererer i dag og flyene trenger ikke ta av fulltanket. Dermed bør også nyttelasten være tilstrekkelig til at flyet kan utnytte volumet, selv full av pax.
Futura is offline   Reply With Quote