View Single Post
Old 21-02-2010, 17:08   #2
Spantax
ScanFlyer Virgin

Spantax's Avatar

Default Re: Min samling av 1:400

Hvis JEG får velge, blir det CX. Her en velutrustet A343 (BKK-HKG). I bakgrunnen en noe mer beskjedent utstyrt søster, A333 (TYO-HKG-BKK).

Søstrene stiller seg i bakgrunnen og beundrer storebror langemann, B777-300. Husker spesielt denne flighten fra HKG til TYO, fordi vi ble koblet til en push back traktor og tauet inn til gate (det var trangt om plassen).

Dette liveryet er det mange som liker. Jeg synes det blir for mørkt og grønt. Denne CX 747-400 tok meg, av alle ting, fra BKK til SIN en gang.

Det aller aller første flyet som landet i samlingen min, kjøpt på Toy Studio i MBK-senteret, Bangkok. SK 737-600, og den flyr jo overalt!

SK MD82, joda jeg er også blant dem som kommer til å savne denne. Det har jo blitt noen turer i denne gamle arbeidshesten, senest CPH-OSL. Her har de ikke vært helt heldige med fargene...

MD90. Jeg mener bestemt at jeg har fløyet denne fra CPH til BGO en gang. Jeg vil helst ikke korrigeres på dette...

Hva var det nå denne ble kalt, i sin tid? Blåmann? CPH-BGO her også. For å få denne i samlingen måtte jeg også kjøpe den røde. Men hvor har den blitt av?

Så en 767 i Janne-farger (ARN-BJS). I bakgrunnen en mer moderne dekorert variant (ARN-BKK)

Så til det selskapet som har bidratt mest til samlingen min, med sin enorme variasjon av flytyper i både nytt og gammelt livery. Vi begynner med en av de minste og en av de største, 737-400 og 777-300 (BKK-KBV-BKK og CNX-BKK).

Så et par A300 – den forreste med emblemet for kongens 60-årsjubileum på tronen. Disse arbeidshestene flyr overalt, omtrent.

Fortsatt flyr vel noen A300 rundt i gamle farger. Jeg har bak meg en hel drøss flighter CNX-BKK i disse, men også en tur/retur HKG og en tur Yangon-BKK

Et par A330-300 i nytt og gammelt fargeskjema. Også disse brukes både hit og dit (en del innenriks men også BKK-SGN sist november, for eksempel).

Så en pen 777-200, og det var akkurat dette individet som fløy meg OSL-BKK i høst. I bakgrunnen en noe eldre variant, som en gang fløy meg BKK-CNX med noen av de hardeste setene jeg noensinne har sittet i.

The Queen of the skies! Snart skal de få en velfortjent overhaling innvendig, men utvendig flyr noen fortsatt med gamle farger. (ARN-BKK, CPH-BKK og en del innenriks)

Og her har vi Hariphunchai – et av de to første fly som landet på Suvarnabhumi (dette var under den første åpningsseremonien, ett år før flyplassen var klar). Samme dag fløy denne meg fra HKT til DMK på sete 1A – min første og eneste gang på første klasse!

Dett var dett – så langt. Men det kommer helt sikkert flere modeller inn for landing etterhvert.

Last edited by Spantax; 21-02-2010 at 17:12.
Spantax is offline   Reply With Quote