View Single Post
Old 21-12-2009, 12:54   #20
Spantax
ScanFlyer Virgin

Spantax's Avatar

Default Re: BKK-CNX-BKK med TG 747-400 og A300B4

Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger, alle sammen

Quote:
Originally Posted by Savipix View Post
Men måste peta lite, det är väl ändå en A300-600 och inte en B4

Men en nostaligtripp blev det ändå då fadern flög "B4an" för TG 1990-92.
Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Tenkte det samme, men lurer på om korrekt AB6-betegnelse faktisk er A300B4-600 eller noe (?)
Peta på du, bara! Det er mulig jeg er helt på feil jorde, men jeg mener å ha lest at det Eirik skriver stemmer, og at de "gamle" fra 90-tallet ble betegnet B2. Igjen, jeg er sikkert ute og sykler her. Det var en -600 i alle fall.

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post
Er det utelukket at det kan være selve main landing gear og tilhørende hydraulikk og hjulbrønn-dører som lager disse lydene?
Intet er utelukket her. Hva med det flyvertinnen sa om "minimum speed"? Kan det passe inn på noen måte? Må også legge til at lyden og vibrasjonene varte mye lenger enn tiden det normalt tar å trekke inn understellet (vi hørte det også).

Quote:
Originally Posted by LNv22 View Post
Flott rapport som sagt, skal proeve aa faa laget en selv ogsaa!
Det må du, og jeg gleder meg til å sammenligne opplevelsene våre! Hvilken 744 var det forresten du fløy?

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Takk for flott og detaljert rapport! Thai bruker åpenbart forskjellig crew på interkontinentale vs. innenriks/intrakontinentalt - noe man igjen merker på servicen?
Det virker sånn ja. Det er tydeligvis ikke mye prestisje i å fly innenriks, og de virker som de er litt... leie. TG923 er uenig med meg, men jeg har følt det sånn lenge. (Intra-asiatisk har jeg imidlertid stort sett møtt fantastiske crew).