View Single Post
Old 11-12-2009, 23:15   #23
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Southwest tjener godt på 0,- i bagasjegebyr

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Dette er mye fordi produkt ikke er bra nok i forhold til de prisene som de selger for. Er fullstendig uenig med deg at å bli tilnærmet LCC med irriterende gebryer er løsningen for SAS. De har mye mer å vinne på å gjeninnføre service. Basic marketing er å finne differensiatorer og det er utrolig få grunner for folk flest å velge SAS når konkurrenten har tilnærmet likt produkt internasjonalt.

I tillegg er forvirringen maks med dagens SAS produkt. Folk som ikke har vanvittig med kunnskap skjønner ikke hvorfor man får frokost her og ikke der, kaffe her og ikke der etc.
Slik jeg oppfatter MartinL så skriver han at SK ikke er posisjonert slik at de kan hente ut en mer-betalingsvilje (jfr. BA og LH), og ikke at SK skal bli som en LCC. Jeg tror ikke SK har noen som helst sjanse å konkurrere på kostnader med LCC'er, så SK må basere seg på å levere et produkt som folk er villige til å betale et premium for. Per i dag er det lite i SK sitt produkt som gjør at folk er villige til å betale veldig mye mer for intra-europeiske reiser. Jeg sliter med å finne gode argumenter for å velge SK kontra f.eks. DY på de fleste reiser jeg gjør (annet enn når det er reiser som involverer via OSL - da velger jeg det alternativet som innebærer minst reisetid og muligheten for ombooking når det er behov for det). Så SK har definitivt ikke vært veldig gode på å finne attributter ved reisen som gjør at jeg er villig til å betale merverdig for reise med SK. Det jeg ser på som en fordel med SK kontra f.eks. DY er innsjekk via internett, og flight information på SMS. Fordelen med DY er muligheten til å betale for en fast plass selv på billige billetter, og for en anglogfil som meg, muligheten til å reise direkte til London fra Tromsø de gangene det er aktuelt.

Hva angår SK sitt produkt så har det etterhvert sunket inn hos meg at frokost får man på SK i NO før kl. 0900, gratis kaffe/te får man innenriks i Norge, men ikke utenriks fra Norge (forstå det den som vil....).
TOS is offline   Reply With Quote