Boka til Åke Hall er nok pålitelig mht DC-7C. Ekstra morsomt å registrere nå at "de fleste" av de DC-7C som var igjen i 1967 + en -7F, ble tatt ut av bruk 1.oktober 1967, da
SAS hadde tatt i bruk 5 innleide DC-9-32 fra SR mens de ventet på sine egne DC-9-41. Etter det var det bare 3 fly igjen, SE-
CCA, LN-
MOD og LN-
MOE. Og det må ha vært LN-
MOE som fløy for Scanair på slutten.
Vil gjette på at de to andre gikk innenriks ut oktober til sommerrutene var slutt.
Mht til de andre, så var det slik at
SAS leide inn til sammen 3 stk Viscount fra FOF i ca et år fra vinterrutene begynte 1.nov 1960 til ut året 1961. Vi har diskutert dette før, jeg tror vi nå kan være sikre på at det var de to som var lengst i
SAS trafikk, LN-FOI og LN-
FOM som hadde fulle
SAS farger. LN-
FOK hadde nok bare FOF skjema.
Og så var det One Eleven G-ATPL som var i
SAS et halvt år fra aug 67 til feb 68, mens de ventet på sine egne DC-9-41. hele 3 ganger var den "hjemme" for teknisk ettersyn, og da kom de 3 andre British Eagle maksinene som vikarer etter tur.