jepp, og de kunne sikkert skrape sammen nok penger på en masiv satsning
CPH-
SYD som helt sikkert redder dem fra avgrunnen.
Jeg har dessverre ikke så veldig mye tro på at
SAS kommer seg ut av gropen de er i uten å tenke nytt. Med nytt så mener jeg at de må gi opp den
HUB strategien de har, og heller ha litt flere ruter på kryss og tvers. Om jeg f.eks. skal til nord-sverige fra trondheim så er det ganske store odds for at ruten går via både
OSL og
ARN og koster ekstremt mye. Da blir det heller leiebil. Fler direkteruter er tingen, og med litt inteligent oppsett trenger de ikke rasere rutetilbudet andre steder.
-Kutt 2-3
TRD-
OSL i døgnet, opprett 2-3 nye
TRD-
ARN (Det er nå bare 1 i døgnet).
-Send noen passasjerer ut i europa via
ARN istedenfor
OSL, jeg skal love at det ikke blir en stor omvei, men det gir oss et bredere utvalg i "sære" destinasjoner uten å måtte på 3 mellomlandinger.
-Flere direkteruter fra
SVG og
BGO er heller ingen umulighet, de kan også fylles opp med folk nordfra. Har selv fløyet
TRD-
BGO-
LGW, fordi det var mest praktisk, og gikk raskere enn å dra via
OSL.
-Dette vil om det blir lagt opp riktig føre til at det blir noe færre daglige
OSL-
TRD, men fler destinasjoner kan nåes på 1 flybytte, og europa blir kanskje like lett tilgjengelig med
SAS som det er med KLM (KLM har et imponerende tilbud ut fra
AMS og man når hele europa på 1 bytte)