View Single Post
Old 01-09-2009, 11:16   #14
O_K_
ScanFlyer Silver

Default Re: Blir det Finnair + SAS alikevel?

jepp, og de kunne sikkert skrape sammen nok penger på en masiv satsning CPH-SYD som helt sikkert redder dem fra avgrunnen.

Jeg har dessverre ikke så veldig mye tro på at SAS kommer seg ut av gropen de er i uten å tenke nytt. Med nytt så mener jeg at de må gi opp den HUB strategien de har, og heller ha litt flere ruter på kryss og tvers. Om jeg f.eks. skal til nord-sverige fra trondheim så er det ganske store odds for at ruten går via både OSL og ARN og koster ekstremt mye. Da blir det heller leiebil. Fler direkteruter er tingen, og med litt inteligent oppsett trenger de ikke rasere rutetilbudet andre steder.

-Kutt 2-3 TRD-OSL i døgnet, opprett 2-3 nye TRD-ARN (Det er nå bare 1 i døgnet).

-Send noen passasjerer ut i europa via ARN istedenfor OSL, jeg skal love at det ikke blir en stor omvei, men det gir oss et bredere utvalg i "sære" destinasjoner uten å måtte på 3 mellomlandinger.

-Flere direkteruter fra SVG og BGO er heller ingen umulighet, de kan også fylles opp med folk nordfra. Har selv fløyet TRD-BGO-LGW, fordi det var mest praktisk, og gikk raskere enn å dra via OSL.

-Dette vil om det blir lagt opp riktig føre til at det blir noe færre daglige OSL-TRD, men fler destinasjoner kan nåes på 1 flybytte, og europa blir kanskje like lett tilgjengelig med SAS som det er med KLM (KLM har et imponerende tilbud ut fra AMS og man når hele europa på 1 bytte)

Last edited by O_K_; 01-09-2009 at 11:17. Reason: Forbedret leselighet
O_K_ is offline   Reply With Quote