Quote:
Originally Posted by MartinL
For Norge og nordmenn har Singapore en speisell betydning som jeg har all forståelse for at de fleste dansker og svensker ikke kjenner omfanget til eller betydningen av.
Singapore er den største destinasjonen fra Norge (målt i antall reisende) for business reisende utenfor Europa. Det reiser flere i forretningsøyemed til Singapore enn til New York fra Norge! (Ref: http://www.boarding.no/art.asp?id=34957)
Vi skal ikke glemme at Norge har verdens femte største handelsflåte og er verdens nest største innen maritim offshore virksomhet. Dette er i motsetning til mange andre bransjer som våre naboland er sterkt inne i, særdeles lukrative med god avkastning. Norge er også verdensledende på en rekke maritime områder, hvis Singapore er et naturlig nav.
(Ref: http://www.rederi.no/default.asp?V_I...RY_TEMPLATE=79) Singapore er et av verdens største nav for nettopp denne typen virksomhet og tiltrekker seg derfor svært mange Norske reisende.
Norge har også noen av Europas største meglerhus som Pareto securities med flere.
Felles for disse er at de alle har kontor i Singapore som følge av stor Norsk aktivitet i landet.
Flere banker har også kontorer i landet, blant annet DNB NOR (som også representerer Singapore som konsulat i Norge) og norske advokatkontorer som Wikborg Rein, Voght og Wiig med flere. Singapore er faktisk en av de byene i verden med flest Norske selskap representert! (Ref: http://www.nbas.org.sg/norwaylist/index.html)
|
Med all respekt för Norges betydande handelsförbindelser med Singapore - detta säger inte direkt mycket om behovet av en flyglinje länderna emellan. Jag kan rada upp liknande försäljningsargument varför Singapore Airlines borde flyga till Stockholm (antalet svenska företag i Singapore torde vara i nivå med antalet norska eller till och med fler), men åter igen det säger inget konkret om efterfrågan på en sån linje.
Quote:
Trafikken mellom Norge og Singapore er virkelig voksent og i stor grad knyttet til reisende som er villige til å betale mye for sin billett. Dette vet Singapore utrolig god og har etter det jeg har hørt, vært en av de selskapene som gjennom tid har fulgt best med på utviklingen fra Osl og Norge. De er også på hugget og er en av de mest synlige IC selskapene med markedsføring for business produkter i Norge.
Jeg tror alle skal lytte til det Jetblue skriver, for jeg har også hørt det samme om at Singapore var hetest på grøten i det Thai sjokk åpnet med A340 maskin. Jeg har også hørt noen uttalelser rundt akkurat hva som skjedde i tidlig april, med flere selskaper enn Thai, uten at jeg på noen måte sitter på innsiden.
|
Jag säger inte att det du skriver inte stämmer, men om nu underlaget finns för en linje och har gjort det ett tag, varför skulle Singapore Airlines välja att öppna en linje nu mitt i den finansiella krisen? Norge må kanske inte ha drabbats så hårt men Singapores ekonomi har verkligen fått sig en rejäl käftsmäll.
Quote:
Osl er den desidert største intra skandinaviske hub, med det største nedslagfeltet i antall ruter og reisende innen Skandinavia! ARN og Bromma er en god nr 2, imens CPH faktisk er den flyplassen i Skandinavia med lavest i intra skandinavisk trafikk.
|
Skulle vilja veta vad denna data baseras på. Antar att norsk inrikes är medräknad och då är det enligt min mening ett ganska skevt påstående.
Quote:
Den vanligste routingen for Nordmenn med Singapore airlines er via LHR. Samtidig så har Singapore airlines problemer med å fylle sine fly fra CPH og man kan se på utviklingen sine rutens oppstart, at den ikke har svart til selskapets forventninger. Lovnader om utøkninger av frekvens har ikke kommet til og den siste tids priskampanje i Norge priser avganger fra CPH, særdeles mye lavere enn fra LHR.
|
Vill poängtera att jag inte har avfärdat idén om en linje till mellan
OSL och
SIN. Som jag tidigare skrev: jag tror det är osannolikt att
SIA väljer att flyga till både
OSL och
CPH. Om man en dag öppnar linje till
OSL är det på bekostnad av linjen till
CPH.
Quote:
Jeg tror det er på tide å åpne øynene for Osl og slutte å tenke og diskutere om hva Osl ikke kan, men hva vi faktisk kan få til!
Se på Arlanda som er en mester i dette og fyller Stockholms området med et fantastisk utvalg av IC selskaper.
|
Jag försöker vara realistisk. Det bor 4,7 miljoner invånare i Norge och knappt 20 miljoner i de tre skandinaviska länderna tillsammans. Dessutom ligger vi geografiskt i periferin.
Quote:
Etter det jeg har hørt er de i markedsavdelingen til OSL virkelig på hugget for tiden. Det har etter min mening et virkelig godt produkt å selge, som vi ser fruktene av nå. I kulissene er det visst flere selskaper på gang. Disse vil nok vekke større dikusjon enn en rute til Singapore, det kan jeg garantere 
|
Det är ju bra för tidigare har folk här inne sågat OSLs marknadsavdelning vid fotknölarna.