Quote:
Originally Posted by 3cseat
Her tror jeg vi må skille mellom IC og Europa. På IC har du nok kanskje rett, men ikke for resten. Som eksempel kan jeg nevne min arbeidsgiver hvor kravet at vi til enhver tid skal velge den billigste billetten som er tilgjengelig. Det betyr at i alle tilfeller hvor for eks DY har lavere pris enn for eks SK, BA eller LH, skal DY velges. Jeg har også hørt at andre selskaper har nå samme policy
|
Les hva jeg skriver (som var et svar til MD11). La meg ta det en gang til:
Det er ikke noe business class innenriks Norge, Sverige eller Danmark og med frekvensen DY har til destinasjoner utenlands, blir ikke DY ett alternativ for forretningsreisende som nedgraderer fra business. Man flytter rett og slett fra business til economy hos legacyselskapene, ikke til LCC.
Igjen, i Europa går ikke bedrifter til lavprisselskapene fra Norge, dette rett og slett fordi DY ikke har frekvenser som tilfredsstiller bedrifter som krever god produktivitet og frekvens.
Det finnes bare to destinasjoner i Europa der DY flyr mer enn EN daglig rundtur, London (3) og Berlin (2). De er likeså kun to destinasjoner til man flyr til daglig, resten har man ikke daglig frekvens til.
Jeg tviler sterkt på at din arbeidsgiver synes det er greit at man blir liggende noen dager for å vente på at DY skal fly deg hjem fra ditt møte...
Som du ser er det en kraftig nedgang på business innen Europa, poenget mitt var at mange bedrifter nedgraderer til economy nå. Men at det er forbudt å fly biz tviler jeg på. Dersom det er eneste alternativ, kjøper nok også din bedrift biz