Med kommersielle grunner mener jeg at US tydeligvis ser muligheten til å kunne haie noen ekstra passasjerer på denne ruta ved å 'forlenge' den til
FLL. En direkte rute kommer høyere i Availability display i
CRS'ene og er lettere å selge enn med et bytte av rutenummer.
Med internett hvor kunden ofte velger selv er dette egentlig lett forhistorisk tankegang, men det sitter fortsatt en del og selger via 'gammeldags'
CRS-display.
Eksempel:
1 US 789 C8 D3 Z2 Y9 B9 M9 H9 /
OSL FLL 3 1300 2125 E1.EQV 9 14:25
2 US 789 C9 D5 Z2 Y9 B9 M9 H9 /
OSL PHL A 1300 1545 E0.752
US1762 F9 A5 P5 Y9 B9 M9 H9 /
PHL B
DCA C 1745 1845 E0.319
US1947 F9 A6 P6 Y9 B9 M9 H9 /
DCA C
FLL 3 1935 2204 E0.734 8 15:04
3 US 789 C9 D5 Z2 Y9 B9 M9 H9 /
OSL PHL A 1300 1545 E0.752
*US4079 Y9 B9 M9 H9 Q9 N9 V9 /
PHL F
DCA C 1715 1821 E0.
CRJ
US1947 F9 A6 P6 Y9 B9 M9 H9 /
DCA C
FLL 3 1935 2204 E0.734 8 15:04