View Single Post
Old 10-10-2008, 13:00   #20
ANX
ScanFlyer Gold

ANX's Avatar

Default Re: God fredagsmorgen fra avd. Langt Vest

Quote:
Originally Posted by Falcon View Post
God "morgen" fra Vøyenenga. Trist vær, men jeg skal uansett være inne og jobbe i leiligheten. Jeg burde, som industridesigner utdannet på arkitektskole, tegnet ut hele leiligheten i 3D forlengst, men det er noe med å løse ting underveis også. Nå skal det sies at alle de viktige valgene er gjort forlengst. Det er imidlertid noen spørsmål som dukker opp:
  1. Hvordan plassere en del hyllemeter med flybøker?
  2. Hvor skal 1:100-modellene stå?
  3. Er det i det hele tatt plass til modeller av Fw 200 Condor, He 177 Greif, DC-3 (DNL), Ju 52 (DNL) og en haug andre modeller i skala 1:48? (Heldigvis er ingen av dem jeg lister opp her bygget enda. Men det er flere. Og utrolig mange i esker.)
  4. Jeg har en god del luftfartsrelaterte bilder av forskjellige slag som jeg kunne tenke meg å henge opp. Men hvordan få nok veggplass? Jeg kan ikke sette kunst på lager for å få opp tegninger av militærfly, gamle SAS-plakater, etc. Eller kan jeg?
  5. Altfor mye hardware har allerede vært et problem i mange år, og nå får jeg mye mindre plass enn det jeg er vant til. Må jeg begynne å kvitte meg med ting? Blir uvel bare av tanken.

Jaja. Og slik går no dagan. Ha en brillefin dag, alle sammen!

K
Fredags morgen er ukas eneste "gode" morgen. Pilsen smaker aldri så godt som etter kontortid fredager...

Har all sympati for problemstillingene. Skal selv flytte inn i overmøblert bolig der lite kan endres/fjernes, og pønsker desperat på hvor flybildene og flymodellene skal få plass. Derfor noen ferdigtygde svar til deg:

1) Hvordan plassere en del hyllemeter med flybøker?
- - Kjøp ikke-standard dybde bokhylle og sett inn ekstra hyller, til de "små" bøkene.
2) Hvor skal 1:100-modellene stå?
- - Henges fra taket i rommenes hjørner der man ikke slår hodet inni dem.
3) Er det i det hele tatt plass til modeller i skala 1:48?
- - Nei. Vent med å bygge flere til livet har gått litt videre og resten er ivaretatt.
4) …sette kunst på lager for å få opp tegninger av militærfly, gamle SAS-plakater, etc. Eller kan jeg?
- - DEFINITIVT JA!!! Flytrivselsfaktoren er da såklart viktigere enn all slags kunst.
5) Altfor mye hardware har allerede vært et problem i mange år, og nå får jeg mye mindre plass.
Må jeg begynne å kvitte meg med ting?
- - Grøss nei. Familie/slekt kan ha LITT plass "på loftet", du trenger ikke sette alt på ett sted.

Lykke til. Tar gjerne konsultentoppdrag mot et rimelig honorar (klå på flymodellene)…

Last edited by ANX; 10-10-2008 at 13:03.
ANX is offline   Reply With Quote