Quote:
Originally Posted by sgsramp
Var det ikke en episode med en NAXmaskin som et lyn slo hull i nesen på for noen år siden og da? (2006?) Ser ikke akkurat ut som samme skade her men. Og litt rart hvis det skulle være materialtretthet og med tanke på at det er høyere trykk inne i flykroppen enn utenfor (altså burde det sprenge ut, ikke implodere som det ser ut som på bildet). Sitter forresten dopplerradaren (?) i nesen på airbusene og?
|
Quote:
Originally Posted by CFM
Aner ikke hva som har skjedd i dette tilfellet, men regner med at fremre del av neseseksjonen/radomen med plass for værradar er foran forward pressure bulkhead og altså ikke del av flykroppen som er under trykk. Men det finnes vel noen på forumet som både flyr og skrur på Airbus?
|
Quote:
Originally Posted by salmon-air
tviler på at det er overtrykk inne i radardomen. Pressure bulkhead ligger vel bak radaren skulle jeg tro.. 
|
Nå kjenner ikke jeg Airbus, men på B737 så er trykkskottet bak værradaren som er i Radomen. Det er sannsynligvis likt på Airbus.
Det som umiddelbart slår meg er at en av to ting har skjedd her: At kompositten har delaminert og at det ble for mye trykk at kompositt ga etter. Eller at noen var borti flyet i Detroit uten å si ifra. Heller mest til at det er det første.