View Single Post
Old 03-06-2008, 16:38   #20
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Nå blir det enda vanskeligere å komme inn i USA

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Les foer dere fordoemmer .. dette blir enklere og bedre enn dagens system.
Ja vi får håpe det - i dag må jeg vel fylle inn adresse på første bosted på et eller to papirark, samt på nett/ved innsjekk i tillegg. Det siste registreringen i forkant dukket jo opp for ikke lenge siden, uten at noen av de andre skjemaene forsvant av den grunn.

Quote:
Utfordringen blir hos flyselskapene som maa finne en maate aa parre referensenumrene med passasjerenes PNR'er og APIS.
"Oppgi ditt passnummer ved bestilling, hvis ikke må du registrere alt på nytt". Eller at man registrere seg, får et referansenummer av US-imm, som man oppgir ved billettbestilling. Utfordringer er til for å løses, bare de ikke løses med mer papirarbeid. Men her er det vel en del ymse systemer i bakkant som ikke er forberedt for slike ting, tipper jeg (disse systemen er ikke akkurat mitt spesialfelt). Uansett så er det jo noe lignende i dag, i og med at SAS har et system der man legger inn adresse for første overnatting.