View Single Post
Old 24-03-2008, 13:47   #28
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Rykter om norwegian.no og langruter

Quote:
Originally Posted by steel View Post
Husk at ordren til Boeing ikke er på 737, men på 7.7 som det heter. Det betyr at Norwegian kan bytte til 787 fks. Men norwegian har jo vært fast bestemt på 738, men det kanskje endres nå?

De har vel New York i siktet også. 738 med 150 pax skal være mulig å fly med, så vi får vente å se
Det er nok aldri noe problem aa "oppgradere" deler av en ordre, men saalangt er det 737-800 DY har sikret seg produksjonsslot av. Om de oensker aa endre noen av disse til 787 eller 777 saa maa DY sikre seg produksjonsslot, og for 787 ligger disse laaaaangt ute i tid, med mindre de ikke tar noen av de som GECAS eller andre leasingselskaper har sikret seg. Set ut i fra dette ville jeg tro at 777 er mere sannsynelig enn 787, saerlig en 777-200ER burde det vaere mulig aa faa levert i rimelig naerhet. Det er vel ogsaa noen paa bruktmarkedet.

Jeg tror ogsaa at DY kommer til aa slaa SAS med aa aapne "langruter" fra Norge....ser for meg en variant av opplegget MyTravel har kjoert, og da blir 777 eller A330 ikke utenkelig lenger....se hva Lauda gjorde i Oesterrike...er ikke i tvil om at noen sitter aa regner paa dette, og har gjort saa i lengre tid hos DY.....forhaapentligvis har de ikke studert "Laeren om hvorfor ting ikke lar seg gjoere" slik som kollegaene i SAS har gjort