Quote:
Originally Posted by P.A. VIKING
Det geniale med Norwegian, er vel spesielt satsningen nettop utenfor OSL, fra "distriktsnorge" ?
|
Joda, for all del. Norwegian har vært utrolig flink til å prioritere distriktene, og har gitt et løft til flytrafikken fra hele landet. Men de har da også gjort noen genistreker ifra
OSL også. Det er jo tross alt de som har stått for flest nye Europeiske destinasjoner fra Gardermoen, og som har presset
SAS NO til å lansere flere selv. Dersom DY ikke hadde eksistert i dagens form hadde jo
SAS så og si hatt monopol på alt av trafikk fra
OSL, og kunne bestemt reisemønstret til Nordmenn i mye større grad en i dag.
Gikk vel litt utenfor tema der. Men DY har hjulpet Gardermoen noe enormt med tanke på nye ruter og nye passasjerer mener jeg da, sammen med
SAS som også har begynt å komme på offensiven for å få til mere ruter fra
OSL.
Mener jeg...