Problemet på F50-flåten nå er deleleveranser. Det er rett og slett umulig å få deler innen rimelig tid. Selv om de finnes i markedet. Dette jobbes det på spreng med.
Når man allerede har to maskiner som står på grunn av forsinkede deler, blir det vilt kaos når et tredje fly får en mer eller mindre "normal" snag. I alle fall når man har en flåte på seks fly i utgangspunktet...
Det som er litt synd er at det stadig går ut over
KSU. Grunnen til dette er nok først og fremst at
OSL-
KSU er den eneste ruten som flys med F50 ut av
OSL. Og det er på
OSL man sitter med reserve materiell (B737) som kan omdisponeres til å ta disse rutene uten at det går så forferdelig mye tid og uten så forferdelig mange tomflygninger og uten at omdisponeringene forplanter seg alt for mye i resten av rutesystemet. I tillegg har man også litt bedre options med buss etc til
MOL enn det man har på andre flyplasser.
Derfor sender man ofte heller de resterende F50'ene rundt om kring på resten av rutenettet mens man setter in B737 på
OSL-
KSU (alternativt flyr man
MOL-
OSL via
KSU eller buss til/fra
MOL).
Dog blir det forsinkelser til stor forargelse for passasjerene.
Men sånn som det ser ut nå kan det rett og slett ikke fortsette.