View Single Post
Old 20-02-2025, 11:58   #1
OJB
ScanFlyer Rusty

Default Re: CRJ900 fra Delta krasjet under landing i Toronto 17FEB25

Quote:
Originally Posted by Henrik C View Post
Vet ikke helt jeg... Her er det en gjeng folk som sitter stille og fredelig på et fly, de er noen meter over bakken og skal straks lande, og så skjer dette.

Det pumper nok ganske bra med adrenalin da og jeg har full forståelse for at man ikke gjør helt rasjonelle valg. I øyeblikket kan det være fantastisk logisk å ta med seg jakke og sekk fra under setet.

Sett i ettertid kan man alltids stille spørsmål ved det, men jeg synes ikke det er berettiget kritikk.

Om man skal kritisere den typen adferd, mener jeg det er litt mer rettferdig å kritisere de som gjør det under sklieevakuering under noe mer kontrollerte former - men ikke de som minutter før bokstavelig talt dinglet opp-ned i et fly skliende langs rullebanen.
Jeg er uenig med deg her. Dersom folk følger med på sikkerhets informasjonen før flighten tar til og ikke sitter med hodet ned i mobil telefonen, bør de absolutt få med seg hvordan man opptrer i en nødsituasjon. Og gjerne reflektere hvordan man hurtigs mulig kommer seg ut av flyet på instruksjoner fra kabin besetningen. De roper jo at man skal la håndbagasjen ligge og komme seg ut kjapt ved en evakuering. Jeg nærmer meg 6000 flighter i jobb og fritids sammenheng, men jeg følger alltid med på sikkerhets demo'en selv om jeg kan den utenat! Det har kanskje noe med at vi som jobber i olje og gas næringen har et annet forhold til sikkerhet enn mange utenfor.
OJB is offline   Reply With Quote