Quote:
Originally Posted by dc-8-63
Y1 797 planene ble aldri stoppet, Boeing snakker ikke om disse, men utviklingen har pågått hele tiden.
De som utvikler nye modeller - prosjekter er helt isolert fra allt som foregår rundt dem. Svært lite av disse ressursene var nødvendig for MAX.
En 797 vil nok ha meget tilfelles med 787 og det er ikke nødvendigvis at Spirit blir valgt til å bygge 797 kroppen, er ikke en gang sikker på at 797 vil bli bygget på Renton. Med 747-8 avsluttet er plass oppe Everett for å starte helt på nytt, noe Boeing vet at de må gjøre….
Den største utfordringen er ikke Internt hos Boeing, men hos Motor Fabrikantene og deres enorme problemer, 797 vil kreve en ny motor noe PW neppe er i stand til å starte arbeide med.
|
Interessant at Y1 fortsatt er i sving.
Tror vel først og fremst at Boeing sine problemer ligger i Quality Control, eller mangel på. Noen mener at
FAA har latt Boeing holde på litt for mye for seg selv, og ikke kjørt nok audits. Så da er jo QC noe som bør forbedres. Og da med bruk av eksterne for å spikke det og få det på plass.
Hvis Boeing skal lage ny maskin, så bør jo den sikkert bruke kompositt og motorer som virker pr dato for å unngå trøbbel.
Men det hadde jo vært fremsynt å lage en Sonic Cruiser 2.0 som tar inn i seg morgendagens muligheter, og at flykroppen ser ut som dette eller noe annet;
https://www.google.com/url?sa=i&url=...AAAAAdAAAAABAJ