View Single Post
Old 04-01-2023, 10:32   #71
Scandinavien_Airlines
ScanFlyer Gold

Default Re: LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt

Quote:
Originally Posted by zeffen View Post
Rakk en siste tur i desember. Det verste (for meg) med Q400 hos LOT var at du umiddelbart _visste_ du ble parkert langt pokkerivoll i Warsawa med en bussreise som var døden om du hadde en kort connection.

Likevel litt merkelig at artikkelen nevner vekst som en grunn til ådra tilbake Q400 -- i og med at E170 vel ikke har flere seter? Domestic er ikke all verden i passasjertall, med til tider lav frekvens, vil tro "små" fly i seg selv er nødvendig en god stund videre?
Jeg tror LOT tænker på at Embraerne kan spare et par minutter på en flyvning kontra en turboprop. Hvis du eksempelvis også kigger på en flyvning som f.eks København - Aalborg, så er der i fartplanen ved SAS lagt 5minutter ekstra ind i fartplanen når der flyves med ATR fremfor med "jet". Personligt vil jeg da også langt hellere med en "Jet" som passager end en skide "prop".

Jeg er ikke klog på indenrigs i Polen, men når jeg ser på LOTs fartplaner så det cirka 3 timedrift til Krakow, og til Gdansk er det 5-6 afgange om dagen. Øvrige ruter kender jeg ikke meget til.

"InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt"
Scandinavien_Airlines is offline   Reply With Quote