Quote:
Originally Posted by KnutW
Egentlig ikke.
De kunne selvsagt gått for skikkelige seter foran og bedre benplass bak, samt nat og drikke. Men markedet har en ufattelig dårlig betalingsvilje og kvalitet pluss service koster. Folk og firma gniter på hundrelappene når de kjøper flybilletter, men blåser gladelig av de samme hundrelappene på dobbel pris hos Flytoget og ågerpriser på flyplassmaten de må kjøpe fordi det ikke er servering på flyet…
Nuvel. Flyr ble grunnlagt på en realistisk forventning om at Norwegian skulle gå konk, da dét utrolig nok ikke skjedde sto de igjen med skjegget i postkassa og må prøve å gjøre det beste ut av det. Det skal sies at de har hatt en jækla bra kundeservice, men det i seg selv holder ikke til å få nok kroner i kassa. Det er heller ikke mulig å presse prisene ytterligere uten særs store subsidier, som de realistisk ikke vil kunne klare å hanke inn igjen senere.
Det smerter å si det, og jeg håper inderlig jeg tar feil, men halvliteren står på styrt avvikling ila. vinteren/våren.
|
De KUNNE jo ha skiftet taktikk fullstendig da -- tenker en aktør som flyr dedikert på typiske feriedestinasjoner fra de største flyplassene (kanskje tilmed bare
OSL) kan funke. Gir en veldig fleksibel organisasjon siden alt går ut fra en flyplass og man kan ta tur/retur for å unngå overnattinger ute.
Innenriks er problematisk uten frekvens. Man har visse grupper som studenter som er villige til å være fleksible, men det er også de som betaler minst... Direktefly
OSL-utland, evt. W med
OSL-utland-
BGO/
TRD/
SVG/
BOO/
AES-utland-
OSL kan gi muligheter til å overleve analyserer jeg (uten å påstå å være ekspert!)