Quote:
Originally Posted by Midtiblinken
Jeg visste ikke at EasyJet hadde DEC, kjenner ingen der heller.
Jeg snakket om to forskjellige ting ovenfor. De som blir luket ut har ikke problemer med forandringer, de har problemer med viljen når det kommer til og følge SOP.
Jeg skjønner ikke hva du mener om at folk ikke kan trenes på nye ting, det er helt på tryne. Ting har alltid forandret seg i dett yrket, lærte om Glass Cockpit lenge før jeg så en. Tok mange år før jeg hadde glass, og etter 3 år med det var det over på fly uten det. Så til full glass cockpit fire år senere, til 2år uten glass, FD, AP som single pilot. Deretter over på glass igjen. Propell, jet, propell,jet….
Det var noen få fra den gamle generasjonen som ikke ville lære noe nytt, de slutta for at treningen bekymret de. Men det var veldig få.
Change is constant!
Jeg har aldri sagt at det ikke finne gode jobber utenfor flyselskap, det gjør deg. Og jeg har hatt noen selv. Hadde en kompis som begynte i Boeing og slutta fort, men det var pga Seattle mer enn noe annet.
|
Jeg har ikke påstått at folk ikke kan trenes på nye ting. Samtidig er det uunngåelig å anerkjenne at ‘ikke alle kommer med’ i ny utvikling (gjelder selvfølgelig for samtlige yrkesgrupper, inkl. flygere).
Trening på nye ting, gjør noe med kunnskap og ferdigheter. Dynamikken i bransjen krever ikke bare stadig oppdatering av kunnskap og ferdigheter men bla også av holdninger (som vilje eller uvilje å tilpasse seg nye markedsomstendigheter).
Sent from my iPhone using Tapatalk