Quote:
Originally Posted by Polaris
Og jeg som akkurat hadde begynt å like deg, så må du komme med en slik generaliserende, nedsettende og kildeløs påstand om MDG  Alle de jeg kjenner er høyt utdannede i forskjellige jobber. Merkelig nok slutter de å stemme MDG ved utsikter for høyere lønn enn gjennomsnittet.... Noe som får meg til å tenke at mere vil ha mer, framfor brødhueprinsipp  Noe jeg ikke har noe i mot, så lenge man er ærlig om det og kaller en spade for en spade 
|
Da har jeg kanskje uttalt meg litt uklart.. Jeg mener som vanlig at utdannelse/velstand/personlighet og evnen til sympati/empati ikke nødvendigvis går hånd i hånd.
Det jeg mener og tror er at de somm stemmer
MDG høyst sannynelig ikke er på inntektstoppen, ellers så hadde jo ikke
MDG (som vil ha stemmer) i nærhten turt å komme med noe så dumt. Jeg mistenker også at det er lettere å stemme på et parti som vil stoppe oljeintektene hvis man allerede er sikret en inntekt utenfor det private næringslivet.
Det er jo påfallende at ofte vil slike partier (jeg tar med SV i denne) ønsker lavere alder for stemmerett fordi nettopp man forstår ofte senere i livet at inntekter er ikke så dumt og at de store partiene ikke er helt ute å kjører på de andre synspunktene.