View Single Post
Old 28-02-2020, 11:27   #59
SASID
Newcomer

Default Re: SAS startar upp ett nytt regionalt flygbolag inhouse?

La meg understreke at jeg ikke på noen måte befinner meg i samme ende av skalaen som SASCC, tvert imot er jeg glad i jobben min og ser stort sett frem til å gå på jobb, selv om det tidvis er grytidlig innsjekk og lange dager. Jeg håper virkelig at man kommer til enighet og at det ikke blir streik til våren!

Når det er sagt må jeg si at jeg er sterkt kritisk til "Gusse's" skandinaviske vilkår som han kaller det!

Siden det ikke har vært tatt opp tidligere i denne tråden lurer jeg på hva flyprat's debattanter mener er "skandinaviske vilkår"?

Et lite utdrag av avtalen som CC i SAS flyr etter i dag: CC kan planlegges med 47 1/2 arbeidstime pr 7 rullerende døgn, ved avvik kan CC jobbe 60 timer (denne overtiden kompenseres med kr 0).

Avtalen sier at CC skal ha fri en helg pr mnd, noe som kan bety at CC jobber de 3 andre hvis arbeidsgiver har behov for det.

CC har krav på fri til jul annet hvert år,dvs 24,25 desember og frem til klokken 12 den 26 desember.

Flyene går til alle døgnets tider og det ytes ikke tillegg for ubekvem arbeidstid eller helligdagstillegg, det er bakt inn i grunnlønnen.

100% stilling for nyansatte er forresten en saga blått,nyansatte blir tilbudt 75/90, dvs 75 % stilling 6 mnd og 90% de andre 6 månedene.

Hva mener dere lønnen bør ligge på i en 100% stilling,som har 11 dager fri pr mnd, 11 fridager som blir lagt ut slik det passer arveidsgiver. Arbeidsplan for neste måned publiseres den 15 inneværende måned.
SASID is offline   Reply With Quote