Quote:
Originally Posted by Cecilie
Om et par uker skal jeg kjøre fra San Francisco, CA til Portland, OR. 4 dagers kjøring totalt. Tips til steder å stoppe underveis mottas med takk 
|
Om vi tar utgangspunkt i rutene langs kysten, så er 4 dager fornuftig, valgene starter allerede i San Francisco og om du velger Highway 1 som går helt ute ved kysten opp til Mendocino eller kombinasjonen av 101 og 128 via Napa / Sonoma / Santa Rosa. Begge er flotte - det har mer med hva som er viktig (og husk at det blir mye kyst landskap uansett

(og sombroder EB sier Vin blir aldri feil).
Noe å ha i tankene er at været kan by på rimelig kjølig tåke fra sjøen. Uansett er Mendocino et brukbart sted å tilbringe første natten, Little River Inn er å anbefale (dog en stund siden vi var der). Alternativt å kjøre til Eureka som gir en litt bedre start neste dag. San Francisco - Mendocino langs Highway 1 er ca 4 timer, ren kjøre tur via 101 / 128 3 timer og 30 minutter. Eureka er vel 2 timer lengre (men det er mye veiarbeide på strekningen).
Jeg vil ikke anbefale Garberville, ja det var Marijuana «hovedstaden» så lenge det var forbudt, men mye har skjedd etter Legaliseringen og det er ikke udelt positivt for Garberville. Redwood skogen derimot er absolutt verdt det.
Neste dags etappe kan gå til Newport Beach Oregon, ren kjøretid 6:30 fra Eureka, men det er mange flotte steder langs Oregon kysten - ville nok passere Bandon og Coos Bay og heller bruke tid Dunes City og Florence, det er her du finner de spesielle sand dynene (som vokser). Newport er en fin by, et spesiellt hotell er Hotel Sylvia Beach som ligger på stranden, det er et hotell som har en tilknytning til den berømte Engelske Bok handelen i Paris (Shakespeare and Company). Vil ikke anbefale middag på hotellet (god mat, men veldig kjedelig lokalet) det ligger masse utmerkede Resturanter i gangavstand fra hotellet.
Neste dag ville jeg kjøre via Cannon Beach - stoppe i Pacific City og ha Lunch på Pelican Brewery - og enten ta en natt i Cannon Beach (Surfsand Hotel) og da er det 1:30 inntil Portland (hvor jeg også har noen kilo tips).