View Single Post
Old 07-06-2018, 10:50   #613
Oladunk
Newcomer
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 37
Lufthansa Re: Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting m.v.?

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Vil fraråde å prøve å søke kompensasjon separat hos begge uten å oppgi det siden det anses som svindel og de har systemer som kan fange opp dette.

Det enkleste er å sende til ett selskap og la de kjøre regress hos de andre selskapene og/eller flyselskapet slik at du får ut pengene fortere siden de vil forskuttere beløpet til deg etter avsluttet saksbehandling.

Både mistet hotelldøgn og leiebil bør gå greit å få refundert.
Ok. Takk for svar.
Nei, har ingen intensjon om å føre noen bak lyset for å oppnå dobbel betaling. Men jeg vet jeg selv fikk dobbel betaling for et slikt tilfelle for litt over 10 år siden. Hadde både en reiseforsikring fra jobben og en privat (hadde ikke fulgt helt med på notene der, så det var en "miss" at jeg var dobbeltdekket). Når uhellet først var ute med forsinket bagasje på en businesstrip fikk jeg tilbake for begge forsikringene, og det var samme forsikringsselskap jeg hadde begge forsikringene i. Men jeg antar regler kan ha endret seg etter dette. Forsikringen via jobb ga meg 5000kr for forsinket bagasje mens privatforsikringen ga 2500 kr den gangen.

Er det da slik å forstå at det ikke spiller noen rolle om jeg går rett på forsikringsselskapet istedenfor flyselskapet og at det ene ikke er å foretrekke fremfor det andre?

kan se ut som Forbrukerrådets sider legger opp til at man tar det via flyselskapet?

https://www.forbrukerradet.no/fly/fo...lse/OSL-JAC/5+
Oladunk is offline