Quote:
Originally Posted by robertaas
Her er jeg veldig uenig. Passasjer-rettigheter gir et konkurransefortrinn til selskaper som satser på et god tjenestekvalitet ved forebyggende arbeid og ved å raskt få passasjerer over på alternativ transport når det oppstår problemer.
Mange passasjerer vil selvsagt ha billigst mulig billetter og passasjerrettigheter setter idag begrensninger på hvor lavt man kan gå. Hva tror du egentlig konsekvensene hadde blitt om man begrenset passasjerers rettigheter? Tror du det ville lønnet seg like mye å drive seriøst med høyt servicenivå? Tror du billettprisene hadde blitt høyere? Tror du bransjen hadde blitt mindre råtten? Tror du ansatte ville fått bedre vilkår?
|
Ad første avsnitt: det gjør jo selskap uansett (ikke uten grunn at det heter "norwegian-strandet" vs.
SAS-passer-på / Ryanair-strandet vs. Lufthansa-passer-på).
Ad andre avsnitt. Ja, ja, ja og ja.