Quote:
Originally Posted by dc-8-63
Det er riktig at Scanair ogsaa overtok DC-8 fra SAS, mens DC-10 hos Scanair var vel alle DC-10-10 (fra Western og United?).
|
Ja, med unntak av en DC-10-30 - som opprinnelig kom fra Air New Zealand - en skikkelig mandagsmaskin. Den var 'syk' støtt og stadig. Den ble anskaffet for å ta de lengste charterene, hvor -10'ene kom til kort, men dette endte opp som et stort PR-problem. Godt man ikke hadde internett den gangen.
Quote:
Jeg mener at alle 4 ble oppgradert fra B2 til B4 - og dette skjedde vel mens de ennaa opererte for SAS, de var jo opprinnelig planlagt for Inter Skandinavisk samt noen tunge destinasjoner i Europa (Paris og London som nevnt) men ogsaa messe trafikk (DUS/HAJ). En hadde andre visjoner om trafikk utviklingen og for aa si det mildt var Kastrup langt mer Hub enn det man klager over i disse dager.
.
|
Ja, det stemmer nok. Men opprinnelig så man ikke behov for fuelkapasiteten ..