Quote:
Originally Posted by Exnax
- Det at Widerøe har en kost som er helt hinsides, burde snakke til fordel for ethvert flyselskap som ønsker å konkurrere vinge mot vinge, selv uten subsidier.
|
Det er fortsatt en vanlig oppfatning at WF har skyhøye kostnader.
Dette stemmer ikke med fakta. I de siste årene har det skjedd en kontinuerlig effektivitetsprosess hos selskapet som blant annet har ført til at lønnskostnadene i WF 2014 - 2015 har gått ned med 150 mill.
Videre snakkes det om at det finnes et stort uutnyttet marked og plass til flere aktører. Det strides de lærde om.Det bor eksempelvis 7500 i Hammerfest.
Med prisene til FV snakker mange om at WF har overpriset egne ruter.
Her minner jeg om at FV ennå ikke har fløyet en eneste time og derved ikke bevist at de kan overleve med sitt prisnivå.
Antagelig må de ha en høy kabinfaktor for å overleve.WF hadde i 2015 ca. 60%.
Du nevner turister og interlining. hvor aktuelt er det når FV kun tilbyr hånd bagasje?
Du nevner feil som WF har begått.Hvilke er disse? Hva vises det til her?
Tilslutt: WF er ikke subsidiert!