Quote:
Originally Posted by bamseh
Om jeg forstår den rett, så tar man altså av med knappe 2 timer fuel totalt fra København til Arlanda?
Det er mindre (i tid, ikke kg..) enn jeg tar med meg for en lokaltur med en C172..
(Ser kanskje for meg at minstekravet må være Trip+Alt+Final reserve, men man kan kanskje spise av final reserve?, når man først har "påbegynt" flyvningen i form av taxi?)
|
Alt er relativt. I Pittsen er to timer full tank, så det har jeg kun hvis jeg flyr fra A til B. For en lokaltur har jeg gjerne rundt halvfull tank, så en drøy time endurance.
Du tar ikke av final reserve på bakken, men det kan jo være fristende å ta av contingency fuel etter off block. Ser de har med additional fuel og. Veldig sjelden vi har behov for å planlegge med det egentlig, men vet ikke hvordan
SAS beregner denne.
200 KG er typisk en standard verdi for taxi fuel på A320. Vi benytter det samme for A319/320/321. Veldig sjelden jeg har opplevd å bruke mere enn det som var planlagt for taxi med mindre man var klar over muligheten for det på forhånd og tok med extra fuel i utgangspunktet. Som oftest gikk det med 100-160 kg for taxi inkl.
APU.