View Single Post
Old 11-11-2016, 19:23   #28
espenlok
ScanFlyer Blue

espenlok's Avatar

Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Slenger inn et spørsmål her. Er 3 timer nok med connection når man kommer med QR og skal videre med CX til HKG? Ikke gjennomgående billett så må hente ut bagasjen og gå gjennom immigrasjon formoder jeg?
I 2013 gikk det på SIN fint å gå til transit desk, vise fram bagasjekvitteringen for første flight (som kun var tagget til SIN), og så fikset bakkepersonalet det slik at de fant bagasjen min, tagget den om og sendte den videre med neste fly. Det har jeg ikke vært borti på noen annen flyplass.

Dessverre ser det ikke ut som om den muligheten finnes lengre.

http://www.changiairport.com/en/pass...e/transit.html

If you are travelling with a budget (low-cost) airline or you are travelling on two different airlines and your baggage is not checked through to your final destination

Please proceed to clear Arrival Immigration, collect your baggage (if any) and clear Customs before checking-in at the respective terminal for your connecting flight.

Men jeg klarte også fint å gjøre prosessen over (med bagasjehenting og ny innsjekk, samt bytte av terminal) på SIN med en connection time under to timer. Og dette til tross for at flyet inn til SIN så vidt jeg husker var en del forsinka. (Fra Singapore Airlines til Air Asia).

Så tre timer burde være nok, hvis du ikke treffer på en betydelig forsinkelse.
espenlok is offline   Reply With Quote