Quote:
Originally Posted by tdb
Jeg synes at dere legger litt for mye ansvar på en kabinansatt her... Mange her mener at de skal være talerør for selskapet og kunne ta avgjørelser på vegne av selskapet. Skal alt flyvende personell læres opp i rutiner for bakkepersonell og informasjonsavdelingen også slik at de uten videre kan steppe inn når det trengs? Dette høres ganske utrolig ut for meg.
|
Vi kan jo snu litt på situasjonen: Dersom besetningen, av en eller annen grunn, er på samme sted som passasjerene som opplever problemer, vil du da forvente at de finner et rom og låser seg inne på, så de slipper å være til hjelp? Neppe.
Vi snakker om en mer eller mindre ekstraordinær situasjon, der selskapet har kunder som har behov for informasjon, og muligens noe bistand. Her er det snakk om en situasjon der en reisevant person sikkert kunne hjulpet til med mye. En person med telefon og nummer til en operasjonssentral eller informasjonsavdeling kan utrette mye.
For meg er det ganske utrolig når en person som har som jobb å være passasjerenes kontaktperson mot selskapet i lufta, skal være helt ute av stand til å være det på bakken.
Jeg tror
SAS-Steward har noen gode poenger. Her bør det være mulig å gjøre noen enkle endringer i rutinene, som i mange tilfeller vil hjelpe mye.