Ah, den sedvanlige bransje-reaksjonen: Kundene er urimelige. De må da forstå at dette ikke er så lett. Tro meg, de fleste bransjer ser annerledes ut fra innsiden enn fra utsiden, men så er det altså på utsiden kundene er.
Jeg forstår godt at
SAS-passasjerer som sitter på en tom terminal i Novosibirsk lurer på hva som skjer, når de kan lese i norske nettaviser at de er innkvartert på hotell.
SAS har sikkert rutiner på plass for denne typen situasjoner. Det kan virke som den delen som angår informasjon til passasjerene, både ombord i flyet før man er på bakken, og etter at man har landet.
Ellers kan det da ikke stemme at nærmeste
SAS-ansatte var i Moskva. Nærmeste
SAS-ansatte var ombord i flyet, og jeg formoder at de har hatt kontakt med både handlingselskap, myndigheter på flyplassen og operations i
SAS. Informasjonen de har hatt, har de tilsynelatende ikke klart å videreformidle til passasjerene.