View Single Post
Old 08-07-2016, 11:54   #74
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Om man skal tror på det som står tidligere i tråden her (og hvis jeg har forstått dette riktig) så er overflygingsrettigheter koblet sammen med destinasjonen som betjenes. Jeg vet ikke om så er tilfellet, men det kan i så fall kanskje forklare hvorfor man får fly til DXB og ikke til BKK.

Poenget mitt var at DY tilsynelatende flyr på norskregistrerte fly til BKK, og ikke på D8-materiell.



Dette er en annen problemstilling. Det er jo forøvrig helt vanlig at flyselskap sutrer om sine konkurrenter, og DY er på ingen måte i særklasse der.
Hvor flyene er registrert er ikke nødvendigvis utslagsgivende (bade SAS og Braathens fløy N registrerte maskiner (US) uten begrensinger, SAS benyttet en N reg 747 til/fra BKK) men AOC. Jeg lurer på om det ikke er et annet AOC for Norwegian Long Haul selv med Norske Maskiner og det kan forklare forskjellen.

Edit det ser ut som Norwegian Long Haul bruker samme AOC som Norwegian, men operer som et eget selskap på vegne av Norwegian.(De Norsk Registrerte) så det en forskjell men om den er utslagsgivende er jeg ikke sikker på.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem

Last edited by dc-8-63; 08-07-2016 at 11:59.
dc-8-63 is offline   Reply With Quote