Quote:
Originally Posted by TOS
Om man skal tror på det som står tidligere i tråden her (og hvis jeg har forstått dette riktig) så er overflygingsrettigheter koblet sammen med destinasjonen som betjenes. Jeg vet ikke om så er tilfellet, men det kan i så fall kanskje forklare hvorfor man får fly til DXB og ikke til BKK.
Poenget mitt var at DY tilsynelatende flyr på norskregistrerte fly til BKK, og ikke på D8-materiell.
Dette er en annen problemstilling. Det er jo forøvrig helt vanlig at flyselskap sutrer om sine konkurrenter, og DY er på ingen måte i særklasse der.
|
Hvor flyene er registrert er ikke nødvendigvis utslagsgivende (bade
SAS og Braathens fløy N registrerte maskiner (US) uten begrensinger,
SAS benyttet en N reg 747 til/fra
BKK) men
AOC. Jeg lurer på om det ikke er et annet
AOC for Norwegian Long Haul selv med Norske Maskiner og det kan forklare forskjellen.
Edit det ser ut som Norwegian Long Haul bruker samme
AOC som Norwegian, men operer som et eget selskap på vegne av Norwegian.(De Norsk Registrerte) så det en forskjell men om den er utslagsgivende er jeg ikke sikker på.