Quote:
Originally Posted by KHANSEN
Ruter Ryanair har overtaget. Såsom Milano?
|
Det er snakk om betydelig mer enn det. Dessuten opererte ikke Alitalia Milano i Desember i fjor.
Den rapporterte økningen for 2015 tilsa ca 7.000 flighter for året som helhet på europa trafikken. Av dette har Ryanair minst 4.500 flighter.
Når
CPH nå rapporterer en fremgang på kun 2.000 flighter på europa trafikken, så er det samtidig et stort hull i bunnen av sekken.
Hva har falt ut?
EDIT: Bare for å pressisere, 4.500 flighter er basert på det materiellet
CPH selv presenterte pr selskap frem til de lukket rapporteringen i høst for offentligheten. Det gir 6 flighter i snitt pr dag (8 flighter korrigert for oppstarten i mars)
Tallet er mest sansynlig mye høyere og avviket desto større, da Ryanair utvidet aktivitetene sine betydelig i høst. Bare i November og Desember har Ryanair etter deres trafikkprogram, hatt ca 2.000 flighter inn og ut av
CPH, men disse tallene er enda ikke offentliggjort og jeg har derfor ikke tatt høyde for de i beregningen.
Dersom dette stemmer og Ryanair leverer de pax tallene de hevder på
CPH, så spiser Ryanair nå alvorlig inn på eksisterende aktører. Om så er tilfelle, skal det bli særdeles interessant å se hvordan
CPH skal klare å holde dette trafikk volumet oppe når selskapene justerer inn pris og kapasitet.
Således kan det se ut til at mange av spådommene rundt konsekvensene av Ryanair sin etablering på
CPH, allerede er en godt skjult realitet!